پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۰:۰۴
۰ نفر

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید درباره مذاکرات برای دستیبابی به توافق آتش بس در غزه و آزادی اسرا گفت: ما معتقدیم که به توافق نزدیک هستیم.

کربی

به گزارش همشهری آنلاین «جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید روز پنجشنبه به وقت محلی به خبرنگاران درباره توافق آتش‌بس در غزه گفت: : «بدون تردید، ما در دولت از اینکه هنوز نتوانسته‌ایم این توافق را به نتیجه برسانیم، ناراحت هستیم.»

کربی تصریح کرد: مذاکره گنندگان «در آستانه توافق هستند و درصد نزدیکی انها به توافق ۹۰ درصد است.»

این سخنگوی دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا خطاب به خبرنگاران گفت: «شما آن را خوش بینانه می نامید. من آن را دقیق می گویم. ما معتقدیم که به توافق نزدیک هستیم.»

اظهارات این سخنگوی دولت آمریکا در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در گفتگو با شبکه آمریکایی فاکس‌نیوز گفته است: «توافقی در آستانه دستیابی نیست. متأسفانه چنین توافقی نزدیک نیست.»

نتانیاهو گزارش‌های منتشرشده در برخی رسانه‌های آمریکایی از جمله سی‌ان‌ان را که گفته اند دولت آمریکا معتقد است، ۹۰ درصد از توافق تکمیل شده است، رد کرد و گفت: «اینها کاملاً غیردقیق هستند. یک روایتی مطرح می‌شود که توافقی در آنجا روی میز قرار دارد.»

نخست وزیر رژیم اسرائیل چند روز پیش از این هم، در دیدار با خانواده اسرای اسرائیلی که در غزه نگهداری می‌شوند گفته بود که بر خلاف ادعاهای مقامات آمریکا توافق با حماس نزدیک نیست.

نتانیاهو روز دوشنبه در گفتگویی تلویزیونی گفته بود که اسرائیل قادر به امضای توافق آتش‌بس با گروه حماس نیست. او مدعی شده بود که چنین توافقی به معنای ان است که اسرائیل باید منطقه مرزی غزه-مصر موسوم به کریدور فیلادلفی را ترک کند.

نخست وزیر اسرائیل مدعی است که اسرائیل باید کنترل محور فیلادلفی را در دست داشته باشد زیرا حماس از این گذرگاه سلاح به داخل غزه قاچاق می‌کند.



کد خبر 879090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha